joycevandiest.reismee.nl

Veranderingen

Hallo lieve allemaal!

Het duurde even voordat er een nieuw verhaal kwam, maar heb expres even gewacht omdat er de afgelopen week nogal veel gebeurd en veranderd is.

Vorige week zondag ben ik met de deense meiden naar de plaats geweest waar crematies plaatsvinden; Pashupathinat. Heel indrukwekkend om te zien hoe de mensen hier afscheid nemen van de overledene en hoe ze vervolgens verbrand worden en de as in de rivier gegooid.

Vorige week maandag was de eerste werkdag op Bahkti School en ik vond het er vreselijk. De school zag eruit als een gevangenis en het voelde er helemaal niet fijn. Het is een grote school met kleine lokalen zonder ligt en alles is grijs beton met tralies voor de ramen. De klassen overvol en overal schreeuwende kinderen. Er werd amper les gegeven en de leraren negeerde ons. De directeur van de school was erg aardig. Voor mij was het allemaal te overweldigend en niet de juiste plek.

Vanaf afgelopen dinsdag heb ik tot en met vrijdag gewerkt bij een kindergarden. Veel beter! Kleine school en jongere kinderen en veel rustiger. De kindjes waren erg lief, maar er was weinig te doen.'s morgens 2 uur en dan deden we wat de kinderen altijd doen en kon ik een beetje helpen. Na de lunch was het nog 1,5 uur en mocht ik zelf weten wat we gingen doen. Best leuk vooreen week, maar niet mijn ding. Ik voelde me weinig nuttig en het was niet inspirerend. Ik had het gevoel dat het geen verschil maakte of ik er wel of niet was.

In mijn 1e week, de introductieweek heb ik Ingrid uit Nederland ontmoet. Zij was via dezelfde organisatie naar Nepal gekomen. Zij werkte in een kindertehuis en dat was haar laatste week. Ze heeft mij foto's laten zien en vertelde dat er veel te doen was. Er wonen 60 kinderen; jongste is 20 dagen en de oudste is 17. Handen en geld te kort voor vanalles en nog wat. Zoals de meeste van jullie weten heb ik sinds 2003 de wense om vrijwilligerswerk te doen in een wees- of kindertehuis. Omdat het lesgeven totaal niet bevredigend was, bleef ik denken aan het kindertehuis en dat ik daar wilde werken.

Ingrid was de laatste die via travel active en the green lion in het weeshuis werkte, ze hebben afgelopen augustus besloten om het project om in het kindertehuis te werken niet meer aan te bieden. De reden waaromis nog steeds erg vaag en hoop bij thuiskomst daar van travel active meer over te horen.

Afgelopen vrijdag heb ik gebeld met travel active en gevraagd of er voor mij een uitzondering gemaakt kon worden om de aankomende 2 weken in het kindertehuis te kunnen werken. Na overleg met de organisatie hier in Nepal, the green lion, hebben ze besloten dat dat niet kan. Helaas was Ingrid echt de laatste die daar kon werken en trekken ze 1 lijn. Ik heb besloten de stoppen met het project via the green lion en ben vandaag zelfstandig met de Deense meiden naar het kindertehuis gegaan om daar de komende 2 weken te werken. De kinderen en het personeel zijn zo lief en dankbaar, ik heb heel veel zin om hier de komende 2 weken de handen uit de mouwen te steken en aandacht te geven aan de kinderen.

Helaas is de wifi overal te traag om foto's te kunnen uploaden. Als ik thuis ben, zal ik dat zeker nog doen. Via Facebook doe ik dat niet omdat het niet de bedoeling is dat de kinderen op Facebook komen i.v.m. hun privacy.

Binnenkort meer over hoe en wat in het tehuis. Vooe nu zijn jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Het gaat verder allemaal prima. Voel me goed en de verkoudheid is voorbij. Nu oppassen dat ik geen luizen krijg! Een paar van de kinderen zitten onder de luizen en de shampoo die hier verkocht wordt tegen luizen is niet chemisch genoeg. We dragen daarom een sjaal om ons hoofd en smeren de haargrens in met olie. Fingers crossed!

Liefs voorjullie allemaal,

Joyce

Reacties

Reacties

Antho Pattikawa

Hoi Joyce, wat een verhaal zeg! Jammer dat je eerste week niet is verlopen zoals je gewenst had en waar je voor kwam. Wel leuk dat je met de Deense meiden lekker op stap kan en in het kindertehuis kan gaan werken de komende weken. Hoop dat je daar meer voldoening uit kan halen.
Hier is het weer gelukkig weer wat beter. Nog wel veel regen maar geen sneeuw en vorst meer. Dus kom maar op met de lente.
Tja....de luizen....ben in Indonesie geweest bij familie een aantal jaar geleden en had daar toen ook veel last van. Goed blijven controleren en hoop dat je er geen last van gaat krijgen.
Wens je veel plezier de komende weken.

Groetjes Antho

Vera

Heej Topper, je hebt je gevoel gevolg en bent voor jouw droom gegaan. Geweldig!
Blij dat je nu nog hele mooie bevredigende weken tegemoet mag zien. Fijn dat wat jij daar nu doet, er echt toe doet. Al met al wordt het echt een hele ervaring zeg, tjeempie.
Lieve groet, Vera

irma

Alles heeft zijn voor- en tegens... toch ??? Wel fijn te horen dat je in het kinder tehuis wel gewaardeerd en gezien wordt. En die luizen.... ach die was je er thuis maar weer uit !! :) Groetjes uit Benthuizen

Magda

mooie tijd verder Joyce en leuk om je Nepal ervaringen met ons lezers te delen.
Hartelijke groet hoor

Joke Lieverse

Lieve Joyce,
Wat een avonturen beleef je daar! Heel goed dat jezelf actie hebt ondernomen en naar een zinvolle besteding van je verblijf bent gegaan. Dat was ook de bedoeling van deze reis voor jou en fijn dat het lijkt te lukken. Het zal ook wennen zijn in een heel andere cultuur en veel minder luxe dan wij kennen. Hoe dan ook een prachtige ervaring voor je en een bijzondere herinnering voor later! Wij wensen je alle goeds daar en veel plezier en voldoening in alles wat je daar nog mag betekenen. liefs van ons.

Hein van der Voort

Hoi Joyce, mochten de luizen toch in je haar geraken, geen nood ik ben luizenvader geweest bij de mannen op school. Ik heb ze toen nooit gevonden, dus wil wel speuren.

Mams

Lieve Joyce.
Wat goed dat je zelfstandig naar het weeshuis bent gegaan en zo wel het verschil mag gaan maken om de kinderen te helpen.
Mams heeft veel respect voor je en hopelijk krijg je het enorm naar je zin, maar daar twijfel ik nu niet mee over.
Ik hoop dat de luizen zich rustig houden, maar azijn wil ook nog weleens werken.
Heel veel plezier met alles en gelukkig hebben wij veel contact dus ik blijf je op de voet volgen.
Liefs van je mams xxxx.

Ber

Hee schatje!! Leuk dat je weer een blog schrijft voor de mensen die je willen volgen!. Ik weet natuurlijk alles al! Ik word steeds trotser op je schat! Je doet mooi werk! echt super mooi werk.

Dikke kus!
Ber

Ing

Lieve Joyce, wat er is veel gebeurd. Mooi dat je nu zelf de plek hebt gevonden waar jij je nuttig kan maken en waar je je op je plek voelt. Heel veel succes en geniet van alles wat nog komen gaat!
Veel liefs van ons

Wil

Wat vervelend dat het zo is gelopen, maar hoop dat je nu hebt gevonden waar je voor kwam in het kindertehuis. Kijk in de winkels of ze er Tea Tree oil verkopen dat smeer je dan achter de oren, in de nekholte in de haargrens en op het voorhoofd bij de haargrens. Een druppelje op je vinger en smeren. Het ruikt niet lekker maar werkt goed tegen hoofdluis. Ik hoop dat je toch nog een fijne hebt. Groetjes Wilvan Calmthout.

Monique

Hoi Joyce, ja hoor ik ben ook aan gehaakt. Was even flink inhalen met lezen. Maar zo goed dat je je eigen gevoel volgt. Dat is heel belangrijk! En ja, niets gaat zoals je denkt in Nepal. Maar je weet het hè, het moto van Rajan is "don't worry, this is Nepal ????". En nu genieten van waar je al jaren van droomt! En dat in een kindertehuis in Patan. Ga ook zeker een keer 'zwerven' door die prachtige stad, echt meer dan de moeite waard. Succes, lieve Joyce, gaan 2 hele mooie weken worden! Liefs, Monique

Helga

Hoop dat je hier kan doen wat je graag wil... zodat je een beter gevoel krijgt en dat de rest van je verblijf daar vast kan houden... Succes ennnn die kriebelbeestjes daar laten hè ????

Nienke

Jeetje Joyce wat bijzonder wat je daar allemaal meemaakt. Respect! En wat een waardeloze organisatie die green lion!
Gelukkig ben je ondernemend genoeg om je eigen koers te varen en doe je wat jij het beste vindt.
Pas op met de beestje lieverd! Krijg al jeuk als ik er aan denk haha!
Maak er wat moois van weer de komende tijd! Dikke kus

Marjolein Dieleman

Hallo Joyce,
Wat leuk om je avonturen te lezen! En wat een goede en dappere beslissing, je hebt gelijk voor je eigen gevoel te gaan. Geniet van alles om je heen, ik geniet mee via je verhalen. Leuk om met de kinderen allerlei creatieve dingen te doen. En luizen...tja, dat gaat ook vast goed komen! Hartelijke groet????

Wilma van der Lans

Lieve Joyce. Wat goed dat je het toch door eigen initiatief weer naar je zin hebt!! Ik kan me voorstellen dat ze blij met je zijn! Hoop dat je luisvrij blijft....dikke ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active