joycevandiest.reismee.nl

Hulp gevraagd voor kindertehuis

Lieve vrienden, familie, kennissen en andere bekenden,

Ik ben hier nooit zo goed in, maar ik ga het toch proberen..

In het verleden werd het kindertehuis gesponsord door de regering van Nepal. The Green Lion, de organisatie waar travel active mee samenwerkt zorgde voor vrijwilligers en het geld dat de vrijwilligers betaalden ging ook voor een deel naar het kindertehuis. Zoals ik in mijn vorige blog heb uitgelegd heeft the green lion het kindertehuis als project geschrapt om als vrijwilliger te kunnen werken. Travel active heeft mij laten weten dat ze contact met mij opnemen als ik terug ben in nederland om verder uit te leggen hoe en wat.

Het kindertehuis is nu totaal afhankelijk van giften en ze vechten om het hoofd boven water te houden. Er wonen ongeveer 60 kinderen, van baby's tot maximaal 18 jarigen. Ze krijgen een bed (de baby's delen een bedje met 2 of 3), eten, liefdevolle verzorging en goed onderwijs. Vooral dat laatste wordt heel belangrijk gevonden zodat de kinderen een toekomst op kunnen bouwen.

Het huis is ruim en ziet er goed en schoon uit. De kinderkamers zijn erg sober en er is vooral behoefte aan meer bedjes, matrassen en dekentjes voor de baby's. De baby's hebben geen luiers zoals bij ons, maar doeken waardoor ze vaak nat zijn en dus ook de matrasjes en dekens. Er is nagenoeg geen zeep of shampoo. Momenteel is er een luizenplaag, maar helaas niets om de plaag te bestrijden. De keuken is inmiddels aardig ingericht met potten en pannen die ze gekregen hebben van giften via vrijwilligers. De deense meiden hebben geld bij elkaar verzameld voor een ijskast en vriezer, die worden vandaag bezorgd! Een oostenrijks meisjes heeft nu het geld bij elkaar voor een wasmachine. Een Nederlandse vrijwilligerster die ik in the greenhouse heb ontmoet, yvonne, heeft inmiddels 1.000,- bij elkaar. Ikzelf zal mijn 300,- die ik terug krijg van travel active aanvullen tot 500,- en ik had nog ongeveer 100,- over van eerdere donaties. Yvonne en ik zouden dolgraag er voor willen zorgen dat ieder kind een eigen bedje kan hebben. Ook gaan we proberen om alle matrassen die nu erg naar urine ruiken proberen te vervangen met beschermende hoezen zodat die arme schaapies in ieder geval een schoon bedje hebben. Zonder vrijwilligers is er weinig tijd om de kinderen uit hun bedjes te halen en dus zijn ze bijna de hele dag in hun bed... Naast de bedden, matrassen en dekens is er nog veel meer nodig, maar de bedden en matrassen zou echt fantastisch zijn als het lukt. Het zijn ongeveer 25 baby's/kinderen waar het hierom gaat.

Mijn vraag aan jullie... zouden jullie ons willen mee helpen om ervoor te zorgen dat de baby's en de kinderen die nog niet zindelijk zijn een schoon en eigen bed kunnen krijgen? Ik ga zelf persoonlijk shoppen met de directrice zodat ik zie dat het geld goed besteed wordt, niks blijft aan een strijkstok hangen en alle beetjes helpen! Bijvoorbeeld alvast onwijs bedankt voor jullie hulp, ze hebben het hier echt nodig..

Als je wat wilt doneren, stuur mij dan een app, mail of privébericht via Facebook. Mijn rekeningnummer is NL90ABNA0597968438 t.n.v. J. van Diest.

Liefs,

Joyce

Reacties

Reacties

Mams

Lieve Joyce.
Via ons contact was mams al op de hoogte van de schrijnende situatie wat betreft de kinderen in het weeshuis, een wereldwijd probleem.
Elk kind op de wereld heeft recht op een schoon eigen bedje ect ect, dit zal jou dan ook enorm aangrijpen.
En wat een contrast met de meeste kinderen hier in Nederland en geen benul hebben van hoe rijk ze zijn.
Prachtig dat er inmiddels een wasmachine, vriezer en ijskast bij elkaar is gesprokkeld helemaal geweldig.
Mams is blij dat ze al een donatie heeft gedaan want zoals je schrijft, alle beetjes helpen.
Ik hoop hoe moeilijk ook om deze oproep te plaatsen dat het iets mag opleveren, en ieder kind een schoon en droog eigen bedje mag krijgen.
Heel veel succes gewenst met je verdere project en respect voor alle vrijwilligers in het weeshuis die zich zo inzetten dus ook voor jou .
Liefs van je mams en ik kijk uit naar je volgende reisverslag! xxxx

Danja

Hoi Joyce,

Is er ook behoefte aan spulletjes of wordt dat lastig qua vervoer?

Groetjes Danja

Jeroen

Hi Joyce, hoewel ik het zelf ook niet al te breed heb kan ik vast wel iets missen. Ik zal zo dadelijk een bijdrage overmaken. Goed dat je dit doet. Veel sterkte daar. Keep up the good work. Xx

Marian van Trigt

Joyce ik het gedoneerd. Vriendin van Ans Schoneveld

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active