joycevandiest.reismee.nl

Eerste week voorbij

Hallo lieve allemaal!

De introductieweek is voorbij en heb nu 2 dagen weekend en tijd om wat te schrijven. Het was een drukke, vermoeiende en superleuke week waarin ik alle andere vrijwilligers en het personeel heb leren kennen. Een hoop mooie en interessante dingen gezien zoals typische nepalese markt, verschillende tempels, de toeristische wijk Thamel waar je eindeloos kunt shoppen :), een wandeling van ongeveer 4 uur door de plattelands dorpjes, Boudhanath stupa gezien en de tempel van Swayambunart, ookwel the monkey tempel genoemd omdat er zoveel apen zijn.

Helaas geen mogelijkheid om foto's van mijn fotocamera op mijn tablet te zetten dus die kan ik pas uploaden als ik weer thuis ben. Misschien probeer ik nog om met mijn tablet foto's van mijn camerascherm te maken zodat jullie toch een indruk kunnen krijgen. Er is echt zoveel te zien!! De bevolking is erg aardig en behulpzaam, erg vergelijkbaar met de bevolking uit India. Ook het straatbeeld lijkt daar erg op. Kathmandu is erg stoffig en vervuild en er is nog een hoop schade van de aardbeving te zien. Ik ben bezig met een aanvraag om een gedeelte van de 5 weken werken in Pokhara te doen, ook een stad, maar veel minder vervuild, rustiger en mooi uitzicht op een meer en het besneeuwde Himalayagebergte. Van daaruit kan ik ook Chitwan national park bezoeken en is dan dichterbij dan vanuit kathmandu daarheen te reizen.

Ik voel me al best wel thuis en iedereen is erg aardig. De afgelopen week had ik een privékamer in het huis van de familie die hier alles runt. Super fijn om op die manier te wennen aan alles. Dit weekend trek in in het huis waar alle vrijwilligers wonen, ook wel 'the greenhouse' genoemd. Ik slaap met 2 aardige deense meiden op de kamer.

Maandag ga ik voor het eerst naar de school waar ik ga lesgeven samen met 2 chines meiden. De eerste dag gaan we meekijken hoe het allemaal gaat hier. Ben zo benieuwd naar alles en vind het eerlijk gezegd ook best spannend. Het is ongeveer 30 minuten rijden met de locale bus of ongeveer een uur met de schoolbus. Dat duurt langer omdat de kinderen worden opgehaald. Ik weet nog niet hoe oud de kinderen zijn waar ik les aan ga geven dus daarover later meer.

Omdat de wifi niet altijd even sterk is, zal ik steeds in het weekend proberen een stukje te schrijven. Op zaterdag gaan er mensen naar huis en op zondag komen nieuwe mensen aan, dus zaterdag de beste wifi verbinding omdat er dan in verhouding minder mensen zijn.

Ik hoorde dat het sneeuwt in Nederland.. hier is het ongeveer 20 a 25 graden en moet zeggen dat ik het niet heel erg vind om de sneeuw te missen. ????????

Liefs,

Joyce

Reacties

Reacties

Anja

Super leuk om te lezen.

patrick, Helga en Isabel

leuk hoor...succes met lesgeven ..gr Patrick,Helga en Isabel

Helga

Erg leuk je verhaal te lezen... Fijn dat het zo goed gaat... Hier idd eindelijk? "SneeuwPret" Geniet van je vrije weekend... Hoop dat t jelukt om les te geven in Pokhara... Groetjes uit WinterWonderLisse ????

Brigitte

Leuk om je verhaal te lezen. Fijn te horen dat het goed met je gaat. Ook hier geen sneeuw, behalve op de bergen. Hasta luego!

Joke Lieverse

Lieve Joyce,
Wat goed om van je te horen. Wat een indrukken krijgt een mens te verwerken en dan ook nog verblijven in een volstrekt andere cultuur en omgeving dan in ons eigen Kikkerland! Inderdaad een spannend vooruitzicht het lesgeven! Wij wensen je daar veel succes maar vooral ook plezier bij Joyce. Heb het goed en het beste met alles wat je nog wilt ondernemen! liefs van Bas en mij.

Wilma van der Lans

Wat fijn Joyce dat je het naar je zin hebt. Leuk om te lezen wat jouw eerste week was!! Succes voor de komende week en ga lekker verder met genieten!! Liefs van mij. ????????

Mams

Lieve Joyce daar ben je dan, natuurlijk weet mams al het een en het ander en fijn dat je het naar je zin hebt.
Ik hoop dat het gaat lukken voor je in Pokhara ik ben erg benieuwd, jammer dat het ff niet lukt met de foto's maar wie weet later.
Heerlijk voor je dat je hebt kunnen wennen op een privé slaapkamer.
Veel succes in de Greenhouse ook leuk om daar te vertoeven met met anderen meiden
Mams snapt het dat je zenuwachtig bent voor Maandag het is ook spannend, juf Joyce.
Heel veel succes en plezier gewenst met alles en tot morgen op Skype <3 <3

Mams

Ik wil nog ff zeggen hoe trots ik ben op je, tot later xx.

Magda

Hallo Joyce,
Prachtig om zo'n bijzondere reis te maken. Geniet van al de indrukken en een mooie tijd gewenst.
Leuk om te lezen en een beetje mee te kijken over je schouder.
Groet vanuit een wit Nederland,

Wally

Spannend allemaal zus. Geniet ervan, fking koud hier...

Jenny

Hoi Joyce wat leuk om te horen dat het goed met je gaat wat een ervaring om daar te werken, geniet ervan het is voorbij eer je het weet!

Ber

Hee schat,
Ik ben natuurlijk helemaal up to date maar altijd leuk om jouw verhaal te lezen!! Hoop zeker dat het gaat lukken in Pokahra, dat zou heel fijn zijn! Doe je best op school, de rol van juffie Joyce is jou op het lijf geschreven. Eigenlijk Juf Janaki!
Ben super trots op je hoe je het allemaal doet lief! Super trots!

Tot later
xxx Ber

Manon

Lief, Fijn te lezen dat het goed met je gaat. Wacht op je volgende blog. Veel plezier nog lief. Xxx

Rita

Wat gaaf Joyce en wat een indrukken. Geniet ervan! Xx

Halbe Jan

Fijn dat je het goed naar je zin hebt. Heel veel succes de komende tijd en hopelijk kan je veel voor de kinderen betekenen.

Wil van Calmthout

Leuk om je verhaal te lezen Joyce van wat je er gaat doen en gedaan hebt.
En dat je de sneeuw niet mist dat snap ik. Succes met les geven. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
Groetjes Wil va Calmthout.

je pa

Goed te horen, Joyce, dat alles goed gaat. Geniet er van en ik weet zeker, dat je het les geven aan de kinderen heel erg leuk zal vinden. We zijn benieuwd hoe het verder gaat. Liefs van ons.

Antho

Hoi Joyce, leuk om wat van je te horen. Fijn dat je het naar je zin hebt. Leuk dat je nu met de andere vrijwilligers in een huis gaat. Best gezellig lijkt me.
Heel veel succes weer de komende week en lekker genieten van alles.
Kijk weer uit naar volgende week voor een nieuw verhaal.
Gr Antho

Elly

Hoi Joyce..mooi om zo te volgen!
Hier vandaag sneeuw en je poezen maken het best!
Groeten...

Rianne

Heerlijk Joyce! Klinkt goed, krijg gelijk weer zin om ook te gaan ???? Succes en veel plezier met lesgeven!

Krijn

Klinkt leuk en super spannend juffrouw in de dop ! Maak er wat van geniet en enjoy ! ????

BERNADETTA

Wat heerlijk om zo mee te reizen en te ervaren hoe jij alles ervaart.
Ik heb overal beelden bij als ik je verhaal lees:-) Veel geluk en succes,
met alles.

irma

Heerlijk zo mee te genieten ! Veel plezier morgen in de klas.

Janneke

Hi Joyce, bedankt voor je update. Wat een avontuur! :) geweldig om daar te zijn lijkt me. Wat voor les ga je geven?
Liefs,
Jans

Jolanda

Leuk Joyce :) ... klinkt allemaal goed. Veel plezier en succes LFS Faye, Luca Mario & Jo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active